BACAAN QURAN

Listen to Quran

Saturday 13 April 2013

DOA IBU UNTUK ANAK-ANAK.



Ya Allah,
peliharakanlah anak-anakku. Kau berikan kesihatan yang baik utk mereka. Sesungguhnya Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penawar melainkan penawarMu, penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
Engkau perelokkan akhlak mereka sepertimana Kau perelokkan kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepadaMu dan Rasulmu. Anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna, berakal, bijaksana, alim dan beramal soleh.

Ya Allah,
Kau fasihkan lidah anak-anakku dengan AlQuran dan Hadis. Kau jadikan Islam sebagai pandun hidup mereka dunia dan akhirat. Jadikan mereka hambaMu yang berguna untuk agama dan jadikan mereka sebagai hambaMu yang taat dan beriman. Jadikan mereka anak-anak soleh, berbudi, beramal dan Kau murahkanlah rezeki mereka di dunia dan akhirat kelak ya Allah.

Ya Allah,
aku hambaMu yg lemah. aku memohon Kau kuatkan hati ini ya Allah. Kau rahmatilah roh ayahandaku. Kau terangilah kuburnya. Kau luaskanlah kuburnya. Jadikanlah kuburnya sebagai taman syurgaMu ya Allah. Kau terimalah segala amal yg telah dilakukannya. Kau ampunilah segala kesalahannya ya Allah. Kau tempatkan ayahandaku di kalangan orang yang kau kasihi, di tempat para solehin. ya Allah hanya doa yang mampu aku panjatkan. aku mohon supaya Kau terima doa2ku ya Allah. Kau jadikan aku seorang anak yang soleh. ya Allah sesungguhnya hanya Kau yang mengetahui segalanya. Kau adalah sebaek2 perancang. aku mohon supaya segalanya dipermudahkan.
Ya Allah, Kau peliharalah dan kasihilah bondaku. Lindunginya ya Allah. Satukan bondaku dengan ayahandaku kelak diyurga ya Allah.

Ya Allah. Kau tetapkan iman dan hati ku ini. Hati yang sentiasa berdolak dalik dan rapuh. Aku mohon kekuatan dari Mu untuk mengejar cinta dan kasihMu ya Allah. Bantu aku dan keluarga ya Allah. amin amin amin ya rabbal alamin.




"Ya ALLAH, aku manusia lemah, namun ENGKAU tentukan kesusahan dan kepayahan buat aku sedangkan aku lemah dalam menanggungnya. Tidak mengapalah Ya ALLAH, aku berharap dengan keadaanku ini ENGKAU akan belas kasihan padaku dan membantu aku mengatasinya".....

"YA ALLAH... Aku serahkan anak-anakku
NUR IZZATI,MOHAMAD IKHWAN DAN MUHAMMAD IMRAN
di bawah perlindungan kalimat ALLAH SWT yang sempurna dari gangguan syaitan, mara bahaya dan dari pandangan yang penuh kedengkian. Ya Allah berkatilah anak-anakku, janganlah Engkau celakakan mereka, kurniakanlah aku ketaatan mereka, jadikanlah mereka buah hati Nabi Muhammad SAW dan kedua orang tua mereka. Ya Allah akhirilah semua urusan mereka dengan keberhasilan yang baik dan selamatkanlah mereka dari kehinaan dunia dan akhirat"
"Amin Ya Rabbal alamin"...

No comments:

Post a Comment